Obchodné podmienky
Podmienky a pravidlá
Obchodné podmienky internetového obchodu LIBRE INTERIOR
ktoré okrem iného stanovujú zásady uzatvárania zmlúv prostredníctvom Obchodu, vrátane najdôležitejších informácií o Predávajúcom, Obchode a právach spotrebiteľa
OBSAH
§ 1 Definície
§ 2 Kontaktovanie predávajúceho
§ 3 Technické požiadavky
§ 4 Nakupovanie v obchode
§ 5 Platby
§ 6 Dokončenie objednávky
§ 7 Právo na odstúpenie od zmluvy
§ 8 Výnimky z práva na odstúpenie od zmluvy
§ 9 Reklamácie
§ 10 Osobné údaje
§ 11 Námietky
Príloha 1: Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy
§ 1 DEFINÍCIE
Pracovné dni - dni od pondelka do piatku s výnimkou štátnych sviatkov na Slovensku.
Občiansky zákonník – zákon platný v Slovenskej republike
Spotrebiteľ - kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, nakupujúcou v Obchode alebo vykonávajúcou činnosti smerujúce k nákupu, bez priamej súvislosti s jeho hospodárskou alebo profesionálnou činnosťou.
Účet - digitálna služba upravená osobitnými predpismi v zmysle Zákona o právach spotrebiteľov, vďaka ktorej môže Kupujúci bezplatne využívať ďalšie funkcie v Obchode.
Kupujúci - každý subjekt, ktorý nakupuje v Obchode alebo podniká kroky na uskutočnenie nákupu.
Privilegovaný kupujúci - Spotrebiteľ alebo Privilegovaný podnikateľ.
Privilegovaný podnikateľ - Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, ktorá uzatvára alebo má v úmysle uzatvoriť s Predávajúcim zmluvu na základe Obchodných podmienok, ktorá priamo súvisí s jeho podnikateľskou činnosťou, ale nemá pre neho profesionálny charakter.
Obchodné podmienky - tieto Pravidlá.
Obchod - internetový obchod LIBRE INTERIOR prevádzkovaný predávajúcim na adrese https://libreinterior.sk
Predávajúci - LIBRE design&interior, s.r.o., Zadunajská cesta 16, 851 01 Bratislava, IČO: 53 171 250, DIČ: 2121303657, Zapísaná v: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III., oddiel: s.r.o., vložka č.: 146829/B
Zákon o právach spotrebiteľov – podľa zákona platného na území Slovenskej republiky
§ 2 KONTAKT S PREDÁVAJÚCIM
- Poštová adresa: Duklianská 17, 085 01 Bardejov
- Telefón: +421 910 700 439
- Náklady na telefonický hovor alebo prenos dát uskutočnený kupujúcim sa riadia základnou tarifou telekomunikačného operátora alebo poskytovateľa internetových služieb, ktoré kupujúci využíva. Predávajúci upozorňuje, že cena medzinárodného hovoru alebo medzinárodného prenosu dát môže byť vyššia ako cena vnútroštátneho hovoru alebo prenosu dát - v závislosti od tarify prijatej telekomunikačným operátorom alebo poskytovateľom internetových služieb, ktoré Kupujúci využíva.
§ 3 TECHNICKÉ POŽIADAVKY
-
Pre správne fungovanie obchodu je potrebné:
- zariadenie s prístupom na internet
- webový prehliadač, ktorý podporuje JavaScript a súbory cookie.. - Okrem požiadaviek uvedených v odseku 1 sa na zadanie objednávky v obchode vyžaduje aktívne e-mailové konto.
§ 4 NAKUPOVANIE V PREDAJNI
- Ceny výrobkov uvedené v obchode sú celkové ceny výrobkov.
- Predávajúci upozorňuje, že celková cena objednávky sa skladá z ceny výrobku a prípadne z nákladov na dodanie tovaru.
- Produkt vybraný na nákup musí byť pridaný do nákupného košíka v obchode.
- Kupujúci si následne vyberie spôsob doručenia tovaru a spôsob platby za objednávku z možností dostupných v Obchode a uvedie údaje potrebné na dokončenie zadanej objednávky.
- Objednávka je podaná, keď Kupujúci potvrdí jej obsah a súhlasí s Obchodnými podmienkami.
- Podanie objednávky sa rovná uzatvoreniu zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
- Podanie objednávky sa rovná uzatvoreniu zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
§ 5 PLATBY
-
V obchode sú k dispozícii tieto spôsoby platby:
a) jednoduchý prevod na bankový účet predávajúceho;
b) platobnou kartou:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- MasterCard Electronic
- Maestro
c) prostredníctvom platobnej platformy:
- Comgate
d) v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru – iba pri preberaní tovaru v showroome na adrese Dom Nábytku ATRIUM, Einsteinova 9, 851 01 Bratislava - Ak je zvolená platba prostredníctvom platobnej platformy Shoper, poskytovateľom online platobných služieb je spoločnosť Comgate.
- Ak sa kupujúci rozhodne pre platbu vopred, objednávka musí byť uhradená do 3 pracovných dní od zadania objednávky.
- Nákupom v obchode kupujúci súhlasí s používaním elektronických faktúr predávajúcim. Kupujúci má právo svoj súhlas odvolať.
§ 6 VYKONANIE OBJEDNÁVKY
- Doba realizácie objednávok je uvedená v obchode..
- Ak sa kupujúci rozhodol zaplatiť za objednávku vopred, predávajúci pristúpi k vybaveniu objednávky po jej zaplatení.
- Ak kupujúci v jednej objednávke zakúpil výrobky s rôznymi lehotami dodania, objednávka bude spracovaná v lehote platnej pre výrobok s najdlhšou lehotou dodania.
- Tovar sa dodáva výlučne na území Slovenskej a Českej republiky.
- V obchode sú k dispozícii tieto spôsoby doručenia: prostredníctvom kuriéra.
- Kupujúci si môže tovar vyzdvihnúť osobne v priestoroch spoločnosti počas otváracích hodín.
- V prípade, že sa kupujúci rozhodne pre osobný odber tovaru, tovar bude pripravený na prevzatie v uvedený deň dodania.
§ 7 PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Oprávnený kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej s predávajúcim prostredníctvom obchodu podľa § 8 Obchodných podmienok do 14 dní bez uvedenia dôvodu.
-
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa:
a) v ktorom prioritný kupujúci prevzal tovar alebo v ktorom tovar prevzala tretia strana iná ako dopravca a určená prioritným kupujúcim;
b) v ktorom prioritný kupujúci prevzal posledný tovar, zásielku alebo časť, alebo v ktorom tretia strana, ktorá nie je dopravcom a ktorú určil prioritný kupujúci, prevzala posledný tovar, zásielku alebo časť v prípade zmluvy zahŕňajúcej prevod vlastníctva viacerých tovarov, ktoré sa dodávajú oddelene, po častiach alebo po častiach. - Aby mohol zvýhodnený kupujúci uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musí o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy informovať predávajúceho s použitím údajov uvedených v § 2 obchodných podmienok jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom).
- Zvýhodnený kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený na konci obchodných podmienok, ale nie je to povinné.
- Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy stačí, ak privilegovaný kupujúci zašle informácie o uplatnení svojho práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
NÁSLEDKY ODSTÚPENIA OD ZMLUVY
- V prípade odstúpenia od uzavretej zmluvy vráti predávajúci prednostnému kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na dodanie tovaru (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich z toho, že si prednostný kupujúci zvolil iný spôsob dodania ako najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim), a to bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, keď bol predávajúci informovaný o rozhodnutí prednostného kupujúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy.
- Predávajúci vráti platbu s použitím rovnakého platobného prostriedku, aký použil prioritný kupujúci v pôvodnej transakcii, pokiaľ prioritný kupujúci nesúhlasí s iným spôsobom; v takom prípade prioritnému kupujúcemu nevzniknú v súvislosti s vrátením platby žiadne náklady.
- Ak predávajúci neponúkol prednostnému kupujúcemu, aby si tovar vyzdvihol sám, môže predávajúci zadržať úhradu, kým tovar nedostane alebo kým mu nebude predložený doklad o jeho vrátení, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.
- Predávajúci požaduje vrátenie tovaru na adresu: Showroom LIBRE INTERIOR, Dom Nábytku ATRIUM, Einsteinova 9, 851 01 Bratislava bezodkladne, najneskôr však do 14 dní odo dňa, kedy Prednostný kupujúci informoval Predávajúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Lehota je dodržaná, ak Prioritný kupujúci odošle tovar späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
- Priame náklady na vrátenie tovaru znáša privilegovaný kupujúci.
- Oprávnený kupujúci zodpovedá len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku použitia tovaru iným spôsobom, než aký bol potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
- Ak tovar vzhľadom na jeho povahu nie je možné zaslať späť obvyklým spôsobom poštou, prioritný kupujúci znáša aj priame náklady na vrátenie tovaru. Predpokladanú výšku týchto nákladov oznámi Predávajúci prednostnému kupujúcemu v popise tovaru v Obchode alebo pri zadávaní objednávky.
- V prípade, že je potrebné vrátiť peniaze za transakciu uskutočnenú kupujúcim so zvýhodnenou platobnou kartou, predávajúci vykoná vrátenie peňazí na bankový účet priradený k tejto platobnej karte.
§ 8 VÝNIMKY Z PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
-
Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku uvedené v § 7 Obchodných podmienok sa nevzťahuje na zmluvu:
a) pri ktorých je predmetom plnenia dodanie tovaru, ktorý nie je prefabrikovaný, vyrobený podľa špecifikácie privilegovaného kupujúceho alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb;
b) ak je predmetom plnenia tovar podliehajúci skaze alebo tovar s krátkou dobou trvanlivosti;
c) ak je predmetom dodávky tovar dodaný v uzavretom obale, ktorý nemožno po otvorení vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov, ak bol obal po dodaní otvorený;
d) pri ktorých predmet plnenia pozostáva z tovaru, ktorý je vzhľadom na svoju povahu po dodaní navzájom neoddeliteľný;
e) ak je predmetom služby zvuková alebo obrazová nahrávka alebo počítačový softvér dodaný v zapečatenom obale, ak sa obal po dodaní otvorí;
f) na dodávanie novín, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmlúv o predplatnom;
g) pri ktorých cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
§ 9 REKLAMÁCIE
I VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Predávajúci zodpovedá prioritne kupujúcemu za súlad plnenia so zmluvou v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä v zmysle ustanovení zákona o právach spotrebiteľa.
- Predávajúci žiada o zasielanie reklamácií (vrátane reklamácií týkajúcich sa prevádzky obchodu) na poštovú alebo elektronickú adresu uvedenú v § 2 Obchodných podmienok.
- Ak sa na výrobok vzťahuje záruka, informácie o záruke a jej podmienkach sú k dispozícii v obchode.
- Predávajúci odpovie na reklamáciu do 14 dní od jej prijatia..
II PREDNOSTNÍ KUPUJÚCI
A. Tovar
- V prípade nesúladu tovaru so zmluvou má oprávnený kupujúci možnosť uplatniť práva uvedené v kapitole 5a zákona o právach spotrebiteľov.
- Predávajúci zodpovedá za nesúlad tovaru so zmluvou, ktorý existoval v čase dodania a ktorý sa prejaví do dvoch rokov od tohto času, ak doba použiteľnosti tovaru určená predávajúcim, jeho právnymi predchodcami alebo osobami konajúcimi v ich mene nie je dlhšia.
-
Na základe ustanovení zákona o právach spotrebiteľa sa môže privilegovaný kupujúci v prípade rozporu so zmluvou domáhať:
a) Výmeny tovaru,
b) Opravy towaru. -
Okrem toho môže kupujúci podať vyhlásenie o:
a) zníženie ceny,
b) odstúpenie od zmluvy
kde:
a) Predávajúci odmietol uviesť tovar do súladu so zmluvou v súlade so Zákonom 250/2007 Z. z.
b) Predávajúci neuviedol tovar do súladu so zmluvou v súlade so Zákonom 250/2007 Z. z.
c) nesúlad tovaru so zmluvou trvá aj napriek tomu, že sa predávajúci pokúsil tovar uviesť do súladu so zmluvou;
d) nesúlad tovaru so zmluvou je dostatočne závažný na to, aby odôvodňoval zníženie ceny alebo odstúpenie od zmluvy bez predchádzajúceho využitia prostriedkov nápravy uvedených v článku 43d zákona o právach spotrebiteľov;
e) z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že tovar neuvedie do súladu so zmluvou v primeranej lehote alebo bez zbytočných ťažkostí pre zvýhodneného kupujúceho. - V prípade tovaru, ktorý podlieha oprave alebo výmene, je prioritný kupujúci povinný sprístupniť tovar predávajúcemu. Predávajúci si tovar od prioritného kupujúceho vyzdvihne na vlastné náklady.
- Oprávnený kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je nesúlad tovaru so zmluvou nepodstatný.
- V prípade odstúpenia od zmluvy uvedenej v tomto článku (týkajúcej sa tovaru) je prednostný kupujúci povinný bezodkladne vrátiť tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho na adresu Eisteinova 9, 851 01 Bratislava. Predávajúci vráti prednostnému kupujúcemu cenu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od prijatia tovaru alebo dokladu o jeho vrátení.
- Predávajúci uhradí prednostnému kupujúcemu sumy splatné v dôsledku uplatnenia práva na zníženie ceny bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia vyhlásenia prednostného kupujúceho o znížení ceny.
B. Mimosúdne postupy podávania sťažností a nápravy
-
Predávajúci informuje spotrebiteľa o možnosti využiť mimosúdne konanie o reklamácii a o náhrade škody. Pravidlá prístupu k týmto postupom sú dostupné v sídle alebo na webových stránkach subjektov oprávnených na mimosúdne riešenie sporov. Spotrebiteľ môže využiť okrem iného:
a) pomoc príslušného európskeho spotrebiteľského centra zo siete európskych spotrebiteľských centier. Tieto centrá poskytujú informácie o právach spotrebiteľov a pomáhajú riešiť spory v prípade cezhraničných nákupov. Pomoc európskych spotrebiteľských centier je spravidla bezplatná. Zoznam príslušných spotrebiteľských centier vo vašej krajine nájdete na stránke: https://esc-sr.sk/.
b) Platforma na riešenie sporov online (ODR), ktorú poskytuje Európska komisia, k dispozícii na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Okrem toho sú v Slovenskej republike k dispozícii tieto formy podpory:
a) Asociácia spotrebiteľov v SR - https://www.spotrebitelinfo.sk/ - Predchádzajúce ustanovenie má len informatívny charakter a nepredstavuje povinnosť predávajúceho využiť mimosúdne riešenie sporov.
- Využitie mimosúdnych postupov podávania sťažností a nápravy je pre predávajúceho aj spotrebiteľa dobrovoľné.
- Spotrebiteľ môže okrem toho využiť bezplatnú pomoc obecného alebo okresného ombudsmana pre spotrebiteľov.
III NEUPREDNOSTŇOVANÍ KUPUJÚCI
- V prípade vady tovaru má kupujúci, ktorý nie je prednostným kupujúcim, možnosť uplatniť reklamáciu chybného tovaru na základe záruky upravenej Občianskym zákonníkom.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, ktorý nie je privilegovaným kupujúcim, zo záruky, ak sa fyzická vada zistí pred uplynutím dvoch rokov odo dňa dodania tovaru kupujúcemu.
- Podľa Občianskeho zákonníka kupujúci, ktorý je podnikateľom, ktorý nie je privilegovaným obchodníkom, stráca práva zo záruky, ak tovar nepreskúmal v čase a spôsobom obvyklým pre tovar tohto druhu a neoznámil predávajúcemu vadu bezodkladne, a ak sa vada stala zjavnou až neskôr - ak ju neoznámil predávajúcemu bezodkladne po tom, čo sa stala zjavnou. Na dodržanie vyššie uvedenej lehoty postačuje zaslanie oznámenia o vade pred uplynutím lehoty.
-
Pri uplatňovaní záruky môže kupujúci, ktorý nie je prednostným kupujúcim, za podmienok uvedených v Občianskom zákonníku:
a) podať vyhlásenie o znížení ceny,
b) v prípade podstatnej vady odstúpiť od zmluvy,
c) požadovať výmenu tovaru za tovar bez vád,
d) požadovať odstránenie závady. - Ak sa ukáže, že na posúdenie reklamácie je potrebné doručiť vadný tovar predávajúcemu, kupujúci, ktorý nie je prednostným kupujúcim, je povinný doručiť tovar na adresu SHOWROOM LIBRE INTERIOR, Dom Nábytku ATRIUM, Eisteinova 9, 851 01 Bratislava.
§ 10 OSOBNÉ ÚDAJE
- Správcom osobných údajov poskytnutých kupujúcim pri používaní obchodu je predávajúci. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov Predávajúcim - vrátane ďalších účelov a dôvodov spracúvania údajov, ako aj príjemcov údajov - nájdete v zásadách ochrany osobných údajov dostupných v Obchode - z dôvodu zásady transparentnosti obsiahnutej vo všeobecnom nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) o ochrane údajov - "GDPR".
-
Účelom spracovania údajov Kupujúceho poskytnutých Predávajúcim v súvislosti s nákupom v Obchode je spracovanie objednávok. Základom spracúvania osobných údajov v tomto prípade je:
- zmluva alebo opatrenia prijaté na žiadosť kupujúceho s cieľom jej uzavretia (§ 13 zákona 18/2018 Z. z.)
- zákonné účtovné povinnosti predávajúceho (§ 13 zákona 18/2018 Z. z.)
- oprávnený záujem predávajúceho spracúvať údaje na účely preukázania, uplatnenia alebo obhajoby prípadných nárokov (§ 13 zákona 18/2018 Z. z.) - Poskytnutie údajov kupujúcim je dobrovoľné, ale zároveň nevyhnutné na uzavretie zmluvy. Neposkytnutie údajov bráni uzatvoreniu zmluvy v obchode.
-
Údaje Kupujúceho poskytnuté v súvislosti s nákupom v Obchode sa spracúvajú do doby, kým:
- zmluva uzavretá medzi kupujúcim a predávajúcim prestáva platiť;
- predávajúci už nemá zákonnú povinnosť spracúvať údaje kupujúceho;
- zaniká možnosť uplatnenia nárokov zo strany kupujúceho alebo predávajúceho v súvislosti so zmluvou uzatvorenou v obchode;
- námietka kupujúceho proti spracovaniu jeho osobných údajov je prijatá - v prípade, že základom spracovania údajov bol oprávnený záujem predávajúceho
– v závislosti od toho, čo sa vzťahuje na konkrétny prípad.. -
Kupujúci je oprávnený požadovať:
- prístup k svojim osobným údajom,
- ich opravu,
- vymazanie,
- obmedzenie spracovania,
- prenos údajov k inému prevádzkovateľovi - kedykoľvek namietať proti spracúvaniu údajov z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie kupujúceho - proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, na základe článku 13 zákona 18/2018 Z. z.) na základe oprávnených záujmov predávajúceho). Za účelom uplatnenia svojich práv by mal kupujúci kontaktovať predávajúceho prostredníctvom údajov uvedených v § 2 Obchodných podmienok.
- Ak sa kupujúci domnieva, že jeho údaje sa spracúvajú nezákonne, môže podať sťažnosť orgánu príslušnému na ochranu osobných údajov. V Poľsku je to predseda Úradu na ochranu osobných údajov.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- poskytovanie obsahu nezákonnej povahy kupujúcim je zakázané
- Každá objednávka zadaná v obchode predstavuje samostatnú zmluvu a vyžaduje samostatný súhlas s obchodnými podmienkami. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a za účelom splnenia objednávky.
- Všetky zmluvy uzatvorené podľa týchto podmienok sa riadia slovenským zákonom, s výhradou odseku 4.
- Voľba slovenského práva pre zmluvy uzatvorené na základe týchto Obchodných podmienok so spotrebiteľom nezbavuje ani neobmedzuje práva spotrebiteľa vyplývajúce z kogentných ustanovení právnych predpisov, ktoré sa na spotrebiteľa vzťahujú v situáciách, v ktorých neexistuje voľba práva. To najmä znamená, že ak vnútroštátne ustanovenia vzťahujúce sa na daného spotrebiteľa poskytujú širšiu ochranu, ako je ochrana podľa týchto Podmienok alebo slovenského práva, uplatňuje sa širšia ochrana.
- Zmluvy uzatvorené na základe tohto poriadku sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
-
V prípade prípadného sporu s kupujúcim, ktorý nie je prioritným kupujúcim, týkajúceho sa zmluvy uzavretej prostredníctvom obchodu, je príslušný súd podľa sídla predávajúceho.
Príloha 1 k rokovaciemu poriadkuNižšie je uvedený vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý spotrebiteľ alebo privilegovaný podnikateľ môže, ale nemusí použiť:
VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(tento formulár je potrebné vyplniť a vrátiť iba v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)
LIBRE design&interior, s.r.o
Duklianska 17, 085 01 Bardejov
e-mail: info@libredesign.eu
- Ja/My(*) ..................................................................... týmto oznamujem(*), že odstupujem od kúpnej zmluvy na tento tovar(*) / poskytnutie tejto služby (*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Dátum uzavretia zmluvy(*)/akceptácie (*)
..............................................................................................................................................................................
- Názov konkrétneho(-ých) spotrebiteľa(-ov)/podnikateľa(-ov):
..............................................................................................................................................................................
- Adresa konkrétneho(-ých) spotrebiteľa(-ov)/podnikateľa(-ov):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis spotrebiteľa(ov)/podnikateľa(ov)
(len ak sa formulár zasiela v papierovej forme)
Dátum ............................................
(*) Podľa potreby prečiarknite.
Podmienky používania účtu
OBSAH
§ 1 Definície
§ 2 Kontakt s poskytovateľom služieb
§ 3 Technické požiadavky
§ 4 Účet
§ 5 Reklamácie
§ 6 Právo na odstúpenie od zmluvy
§ 7 Osobné údaje
§ 8 Zmena zmluvných podmienok alebo účtu
§ 9 Záverečné ustanovenia
§ 1 DEFINÍCIE
Spotrebiteľ - zákazník, ktorý je fyzickou osobou a ktorý uzatvoril zmluvu o poskytnutí účtu podľa Obchodných podmienok alebo ktorý podniká kroky na uzatvorenie takejto zmluvy bez priamej súvislosti s jeho ekonomickou alebo profesionálnou činnosťou.
Účet - digitálna služba v zmysle Zákona o právach spotrebiteľa, ktorú Poskytovateľ služieb bezplatne elektronicky poskytuje Zákazníkovi a ktorá umožňuje Zákazníkovi využívať ďalšie funkcie v Obchode.
Privilegovaný podnikateľ - Klient, ktorý je fyzickou osobou, ktorá uzatvára Zmluvu o účte podľa Obchodných podmienok (alebo podniká kroky na uzatvorenie takejto Zmluvy), ktorá priamo súvisí s jeho podnikateľskou činnosťou, ale nemá pre neho profesionálny charakter.
Obchodné podmienky - tieto obchodné podmienky účtu.
Obchod - internetový obchod NOBONOBO prevádzkovaný poskytovateľom služieb na adrese https://libreinterior.sk
Zákazník - akýkoľvek subjekt, ktorý uzavrel zmluvu o vedení účtu alebo podniká kroky na uzavretie takejto zmluvy.
Privilegovaný zákazník - zákazník, ktorý je spotrebiteľom alebo privilegovaným podnikateľom.
Predávajúci - LIBRE design&interior, s.r.o., Zadunajská cesta 16, 851 01 Bratislava, IČO: 53 171 250, DIČ: 2121303657, Zapísaná v: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III., oddiel: s.r.o., vložka č.: 146829/B
Zákon o právach spotrebiteľov – podľa zákona platného na území Slovenskej republiky
§ 2 KONTAKT S PREDÁVAJÚCIM
- Poštová adresa: Duklianská 17, 085 01 Bardejov
- Telefón: +421 910 700 439
- Náklady na telefonický hovor alebo prenos dát uskutočnený kupujúcim sa riadia základnou tarifou telekomunikačného operátora alebo poskytovateľa internetových služieb, ktoré kupujúci využíva. Predávajúci upozorňuje, že cena medzinárodného hovoru alebo medzinárodného prenosu dát môže byť vyššia ako cena vnútroštátneho hovoru alebo prenosu dát - v závislosti od tarify prijatej telekomunikačným operátorom alebo poskytovateľom internetových služieb, ktoré Kupujúci využíva.
§ 3 TECHNICKÉ POŽIADAVKY
Na správne fungovanie a nastavenie účtu sú potrebné tieto údaje:
- aktívny e-mailový účet,
- zariadenie s prístupom na internet,
- webový prehliadač, ktorý podporuje JavaScript a súbory cookie.
§ 4 KONTO
- Vytvorenie účtu je úplne dobrovoľné a závisí od vôle Príjemcu služby.
- Účet poskytuje zákazníkovi ďalšie možnosti, ako je napríklad zobrazenie histórie objednávok zadaných zákazníkom v obchode, kontrola stavu objednávky alebo úprava údajov zákazníka.
- Na zriadenie účtu je potrebné vyplniť príslušný formulár v e-shope.
- Zriadením účtu sa medzi klientom a poskytovateľom služieb uzatvára zmluva o prevádzke účtu na dobu neurčitú za podmienok uvedených vo Všeobecných podmienkach.
- Poskytovateľ služieb začne poskytovať službu Účtu za podmienok uvedených v Obchodných podmienkach bezodkladne po uzatvorení zmluvy o Účte.
- Zákazník môže kedykoľvek zrušiť účet bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady.
- Vymazanie účtu má za následok ukončenie zmluvy o účte. Aby mohol Poskytovateľ služieb vymazať váš Účet, musíte zaslať odstúpenie od Účtu na e-mailovú adresu Poskytovateľa služieb uvedenú v § 2 Obchodných podmienok, čo bude mať za následok okamžité vymazanie vášho Účtu a ukončenie Zmluvy o Účte.
§ 5 SŤAŽNOSTI
I VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Poskytovateľ služieb žiada, aby sa sťažnosti týkajúce sa Účtu podávali na poštovú alebo elektronickú adresu uvedenú v § 2 Obchodných podmienok.
- Poskytovateľ služieb odpovie na sťažnosť do 14 dní od jej prijatia.
II PRIORITNÍ PRÍJEMCOVIA - Poskytovateľ služieb zodpovedá prednostnému objednávateľovi za súlad plnenia so zmluvou v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä s ustanoveniami zákona o právach spotrebiteľov.
- V prípade nedostatočného plnenia Zmluvy o účte zo strany Poskytovateľa služieb má Privilegovaný zákazník možnosť uplatniť práva upravené v § 5b Zákona o právach spotrebiteľov.
- Ak Poskytovateľ služby nedodal digitálnu službu, môže Oprávnený zákazník vyzvať Poskytovateľa služby na dodanie digitálnej služby. Ak Poskytovateľ služieb napriek tomu nedodá digitálnu službu bezodkladne alebo v dodatočnej lehote výslovne dohodnutej medzi Poskytovateľom služieb a Privilegovaným zákazníkom, Privilegovaný zákazník môže odstúpiť od zmluvy o účte.
- Prioritný zákazník môže odstúpiť od zmluvy o účte bez výzvy na poskytnutie digitálnej služby, ak:
a) z vyhlásenia poskytovateľa služieb alebo okolností je zrejmé, že nebude poskytovať digitálnu službu alebo
b) Privilegovaný zákazník a poskytovateľ služieb sa dohodli alebo z okolností zmluvy o účte je zrejmé, že konkrétny dátum dodania digitálnej služby bol pre Privilegovaného zákazníka podstatný a poskytovateľ služieb nedodal digitálnu službu v tomto termíne. - Poskytovateľ služby zodpovedá za nedodržanie zmluvy o Účte priebežne poskytovanej digitálnej služby, ktoré nastalo alebo sa stalo zjavným v čase, keď podľa tejto zmluvy mala byť služba poskytnutá.
- Ak digitálna služba nie je v súlade so zmluvou o účte, môže Oprávnený zákazník požiadať o jej zosúladenie s touto zmluvou.
- V prípade nesúladu digitálnej služby so Zmluvou o účte je Privilegovaný zákazník povinný v primeranom rozsahu a s použitím čo najmenej zaťažujúcich technických prostriedkov spolupracovať s Poskytovateľom služby na včasnom zistení, či nesúlad digitálnej služby so Zmluvou o účte je spôsobený vlastnosťami digitálneho prostredia Privilegovaného zákazníka.
- Okrem toho, ak je digitálna služba nezlučiteľná so zmluvou o účte, prioritný zákazník môže predložiť vyhlásenie o odstúpení od tejto zmluvy, keď:
a) uvedenie digitálnej služby do súladu so zmluvou o účte podľa článku 43m ods. 2 a 3 zákona o právach spotrebiteľov nie je možné alebo si vyžaduje neprimerané náklady;
b) Poskytovateľ služby neuviedol digitálnu službu do súladu so zmluvou o účte v primeranej lehote po tom, ako bol poskytovateľ služby informovaný prioritným zákazníkom o nesúlade s touto zmluvou, a to bez zbytočných ťažkostí pre prioritného zákazníka s ohľadom na povahu a účel tejto digitálnej služby, na ktorý sa používa;
c) nesúlad digitálnej služby so zmluvou o účte pretrváva aj napriek tomu, že sa poskytovateľ služieb pokúsil uviesť digitálnu službu do súladu s touto zmluvou;
d) nesúlad digitálnej služby so zmluvou o účte je taký, že odôvodňuje odstúpenie od zmluvy o účte bez predchádzajúceho využitia opravného prostriedku uvedeného v zákone 250/2007 Z. z. (t. j. požiadanie o zosúladenie digitálnej služby so zmluvou);
e) z vyhlásenia poskytovateľa služieb alebo okolností je zrejmé, že poskytovateľ služieb neuvedie digitálnu službu do súladu so zmluvou o účte v primeranej lehote alebo bez zbytočných ťažkostí pre prioritného zákazníka.
III MIMOSÚDNE POSTUPY PODÁVANIA SŤAŽNOSTÍ A NÁPRAVY
-
Poskytovateľ služieb informuje spotrebiteľa o možnosti využiť mimosúdne postupy pri vybavovaní sťažností a uplatňovaní nárokov. Pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii v kanceláriách alebo na webových stránkach subjektov oprávnených na mimosúdne riešenie sporov. Spotrebiteľ môže okrem iného využiť napr:
- pomoc príslušného európskeho spotrebiteľského centra zo siete európskych spotrebiteľských centier. Tieto centrá poskytujú informácie o právach spotrebiteľov a pomáhajú riešiť spory v prípade cezhraničných nákupov. Pomoc európskych spotrebiteľských centier je spravidla bezplatná. Zoznam príslušných spotrebiteľských centier vo vašej krajine nájdete na stránke: https://esc-sr.sk/
- Platforma na riešenie sporov online (ODR), ktorú poskytuje Európska komisia, k dispozícii na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Okrem toho sú v Slovenskej republike k dispozícii tieto formy podpory:
- Asociácia spotrebiteľov v SR - https://www.spotrebitelinfo.sk/ - predchádzajúce ustanovenie má len informatívny charakter a nepredstavuje záväzok poskytovateľa služieb využívať mimosúdne riešenie sporov..
- Využívanie mimosúdnych postupov podávania sťažností a nápravy je dobrovoľné pre poskytovateľa služieb aj pre spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ môže okrem toho využiť bezplatnú pomoc obecného alebo okresného ombudsmana pre spotrebiteľov.
§ 6 PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Prioritný zákazník má právo odstúpiť od Zmluvy o účte uzatvorenej s Poskytovateľom služieb do 14 dní bez udania dôvodu.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy o účte uplynie 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy.
- Aby prioritný zákazník mohol uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musí o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy informovať poskytovateľa služieb prostredníctvom údajov uvedených v § 2 týchto podmienok, a to jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom). Privilegovaný zákazník môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza na konci Obchodných podmienok, ale nie je to povinné.
- Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy stačí, ak prioritný zákazník zašle informácie o uplatnení svojho práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
§ 7 OSOBNÉ ÚDAJE
- Správcom osobných údajov poskytnutých Klientom v súvislosti s uzatvorením zmluvy o účte je Poskytovateľ služieb. Podrobné informácie týkajúce sa spracúvania osobných údajov Poskytovateľom služieb - vrátane ďalších účelov a dôvodov spracúvania údajov, ako aj príjemcov údajov, sú uvedené v zásadách ochrany osobných údajov dostupných v Obchode - z dôvodu zásady transparentnosti obsiahnutej vo všeobecnom nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) o ochrane údajov - "GDPR".
- Účelom spracovania údajov zákazníka je vedenie účtu. Základom spracúvania osobných údajov je v tomto prípade zmluva o poskytnutí Účtu alebo úkony vykonané na žiadosť Klienta na účely uzatvorenia zmluvy (§ 13 zákona 18/2018 Z. z.), ako aj oprávnený záujem Poskytovateľa služieb na spracúvaní údajov na účely preukázania, uplatnenia alebo obhajoby prípadných nárokov (§ 13 zákona 18/2018 Z. z.).
- Poskytnutie údajov zákazníkom je dobrovoľné, ale zároveň nevyhnutné na uzavretie zmluvy o účte a poskytovanie služieb, na ktoré sa vzťahuje. Neposkytnutie údajov znamená, že zmluva o účte nemôže byť uzatvorená, poskytovateľ služieb nebude môcť poskytovať služby, ktoré sú jej predmetom.
- Údaje zákazníka sa budú spracovávať dovtedy, kým:
a) bude platiť zmluva o účte;
b) zanikne možnosť Klienta alebo Poskytovateľa služieb uplatňovať nároky týkajúce sa Účtu;
c) námietka klienta proti spracúvaniu jeho osobných údajov bude prijatá, ak bolo spracúvanie založené na oprávnenom záujme poskytovateľa služieb
– v závislosti od toho, čo sa vzťahuje na konkrétny prípad.. - Príjemca je oprávnený požiadať:
a) prístup k svojim osobným údajom,
b) ich opravu,
c) odstránenie,
d) obmedzenie spracovania,
e) prenosn údajov na iného prevádzkovateľa
f) kedykoľvek namietať proti spracúvaniu údajov z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie príjemcu služby - proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, na základe článku § 13 zákona 18/2018 Z. z.) - S cieľom uplatniť svoje práva by mal klient kontaktovať poskytovateľa služieb.
- Ak sa zákazník domnieva, že jeho údaje sa spracúvajú nezákonne, môže podať sťažnosť na orgán príslušný na ochranu osobných údajov. Na Slovensku je to Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
§ 8 ZMENA PREDPISOV ALEBO ÚČTU
-
Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo zmeniť a doplniť zmluvné podmienky len zo závažných dôvodov. Dôležitým dôvodom sa rozumie potreba zmeny Podmienok z dôvodu:
a) zmena funkčnosti účtu, ktorá si vyžaduje zmenu zmluvných podmienok alebo
b) zmena právnych predpisov, ktorá má vplyv na plnenie zmluvy o účte poskytovateľom služieb alebo na prispôsobenie služieb odporúčaniam, usmerneniam, príkazom alebo zákazom, rozhodnutiam, ustanoveniam, výkladom alebo rozhodnutiam oprávnených orgánov verejnej moci alebo
c) zmena kontaktných alebo identifikačných údajov poskytovateľa služieb. - Informácie o plánovanej zmene zmluvných podmienok budú zaslané na e-mailovú adresu zákazníka priradenú k účtu najmenej 7 dní pred účinnosťou zmien.
- Ak zákazník nevznesie námietky proti plánovaným zmenám v čase ich účinnosti, má sa za to, že s nimi súhlasí, čo nie je prekážkou budúceho ukončenia zmluvy.
- Ak Klient nesúhlasí s plánovanými zmenami, mal by zaslať správu na e-mailovú adresu Poskytovateľa služieb uvedenú v § 2 Obchodných podmienok, čo bude mať za následok ukončenie Zmluvy o účte, akonáhle plánované zmeny nadobudnú účinnosť.
- Poskytovateľ služieb môže vykonať zmenu Účtu, ktorá nie je nevyhnutná na dodržanie Zmluvy o účte z dôvodu uvedeného v odseku 1 písm. b) alebo z dôvodu zmeny funkčnosti Účtu. Vykonanie zmeny uvedenej v predchádzajúcej vete nespôsobí prioritnému zákazníkovi žiadne náklady. Ustanovenia odsekov 2 až 4 sa použijú primerane.
- Ak zmena uvedená v odseku 5 podstatne a nepriaznivo ovplyvní prístup k Účtu alebo používanie Účtu zo strany Privilegovaného zákazníka, Poskytovateľ služieb zašle na e-mailovú adresu Privilegovaného zákazníka v dostatočnom časovom predstihu na trvanlivom médiu informácie o charakteristike a dátume zmeny a o právach Privilegovaného zákazníka v súvislosti s touto zmenou.
§ 9 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Poskytovanie obsahu nezákonnej povahy zo strany Klienta je zakázané.
- Zmluva o účte sa uzatvára v slovenskom jazyku.
- Zmluva uzatvorená na základe týchto obchodných podmienok sa riadi slovenským právom, s výhradou odseku 4.
- Voľba slovenského práva pre zmluvu uzatvorenú na základe týchto Obchodných podmienok so spotrebiteľom nezbavuje spotrebiteľa práv vyplývajúcich z kogentných ustanovení zákona, ktoré sa na spotrebiteľa vzťahujú v situácii, keď sa právo nevolí, ani ho neobmedzuje. To najmä znamená, že ak vnútroštátne ustanovenia vzťahujúce sa na daného spotrebiteľa poskytujú širšiu ochranu, ako je ochrana podľa týchto Podmienok alebo slovenského práva, uplatňuje sa širšia ochrana.
-
V prípade prípadného sporu s neprivilegovaným zákazníkom v súvislosti so zmluvou o účte je príslušný súd podľa sídla poskytovateľa služieb.
Príloha 1 k rokovaciemu poriadku
Nasleduje vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý spotrebiteľ alebo privilegovaný obchodník môže, ale nemusí použiť:
VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(tento formulár je potrebné vyplniť a vrátiť iba v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)
LIBRE design&interior, s.r.o.
Duklianská 17, 085 01 Bardejov
e-mail: info@libredesign.eu
- Ja/My(*) ..................................................................... týmto oznamujem(*), že odstupujem od zmluvy o poskytnutí nasledujúcej služby(*) / dodaní digitálneho obsahu vo forme(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Dátum uzavretia zmluvy (*)
..............................................................................................................................................................................
- Názov konkrétneho(-ých) spotrebiteľa(-ov)/podnikateľa(-ov):
..............................................................................................................................................................................
- Adresa konkrétneho(-ých) spotrebiteľa(-ov)/podnikateľa(-ov):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis spotrebiteľa(ov)/podnikateľa(ov)
(len ak sa formulár zasiela v papierovej forme)
Dátum ............................................